Природне середовище було, є і буде незмінним партнером людини в її повсякденному житті. Ми черпаємо із скриньки природи всі наші багатства. Природа, її краса і велич залишаються нашим головним скарбом, нашою святинею, якій непідвладні час, мода…
Екологічна культура – культура всіх видів людської діяльності, так чи інакше пов'язаних з пізнанням, освоєнням і перетворенням природи; складається із знання та розуміння екологічних нормативів, усвідомлення необхідності їх виконання, формування почуття громадянської відповідальності за долю природи, розробки природоохоронних заходів та безпосередньої участі в їх проведенні.
Екологічна культура – складова частина світової культури, якій властиве глибоке і загальне усвідомлення важливості сучасних екологічних проблем у житті і майбутньому розвитку людства.
Школа покликана виховувати учнів у дусі любові до рідної природи, охорони навколишнього середовища.
В.О.Сухомлинський стверджував, що сама по собі природа не розвиває і не виховує. Залишивши дитину наодинці з нею, годі сподіватись, що вона під впливом навколишнього середовища стане розумною, глибоко морально, непримиренною до зла.
Тільки активна взаємодія з природою здатна виховувати найкращі людські якості.
Свідоме і бережливе ставлення кожної людини до природи можливе тільки при наявності екологічної культури, широких екологічних знань, які повинні формуватись, починаючи з дитинства. Знання екологічних норм, закономірностей розвитку природи, знайомства з загадковим світом тварин, рослин, з особливостями їх поведінки, проблемами, які виникають в їх житті, дуже часто з вини людини, дадуть можливість кожному відчути особисту відповідальність за майбутнє природи.
Метою екологічної культури, виховання є формування системи наукових знань, поглядів, переконань, які закладають основи відповідального ставлення до навколишнього природного середовища.
Зміст навчально - виховної роботи в цьому напрямі полягає у розкритті перед дітьми багатогранної цінності природи.
Успіх екологічного виховання значною мірою залежить від урахування ряду педагогічних вимог. При реалізації вимог екологічного виховання необхідний комплекс таких методичних засобів і прийомів, щоб вивчення природи, будь-яке спілкування з нею залишало в пам'яті дітей глибокий слід, обов'язково впливало б на почуття і свідомість.
Природа! З дитячих років ми звикли до її краси. Людина - це частинка природи, адже саме їй ми зобов'язані своїм існуванням, своєю могутністю. Все живе, що нас оточує, хоче і повинно жити. А раз воно живе, то наше завдання - оберігати і допомагати у скрутну хвилину, особливо птахам взимку. Саме тому у нашій школі проходить традиційна акція "Допоможи птахам взимку". Майстерними руками учнів виготовлені годівнички, які й ранньою весною ваблять пташечок, адже їжа там не переводиться.
Природа нам - як рідний дім, вона усім - як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім, про це нам треба дбати!
Не рви, не знищуй, не зруйнуй - вона одна під небом!
Також у березні були проведені виховні заходи, пов'язані спільною темою - зустріч весни, повернення перелітних птахів. Діти із задоволеннм розповідали про птахів своєї місцевості, про те, як допомагали їм взимку, а також виготовляли аплікації та малювали малюнки на "пташину" тему.
Звіт про участь учнів школи у Всеукраїнській акції "Годівничка - 2017"
Коментарi